2.0 TFSI zalewa świece, gubi zapłony ? Prośba o pomoc
Witajcie,
Opis mojego problemu w skrócie wygląda tak:
po 60 kkm silnik zaczął zalewać mi świece, zawsze dzieje się to przy wolnej jeździe w korku na 1-2 biegu – nigdy przy szybkiej jeździe. Samochód pali wetdy na 3 cylindry.
Dwa razy stało się tak, że po zgaszeniu samochodu i odczekaniu (raz 10 min a raz na drugi dzień) samochód odpala na 3 a za chwilę na 4 + znikają kontrolki błędów.
Od razu dopisze, że do 60 kkm w ogóle nie dolewałem oleju, teraz mam 100 kkm i łącznie kupiłem jakieś 5-6 litrów co daje jakieś 1.5 l/10 000 km, ale czym dalej faktycznie rośnie.
Szczegółowo wygląda to tak:
1. silnik 2.0 TFSI z 2010 w RSie
2. samochód mam od nowości
3. po 60 kkm padła mi świeca. Auto było jeszcze na gwarancji, która nie objęła wymiany bo przebieg dla świecy był powyżej gwarancji świecy
4. w trzecim roku 65 kkm padła kolejna świeca. Autoryzowany serwis rozłożył ręce i zarekomendował wymianę wszystkich świec i cewek
5. przy 80-90 kkm pojawił
- się błąd kolektora dolotowego powietrza. Autoryzowany serwis zarekomendował wymianę całego dolotu (06J133201AS) + czujnik (037906283C )– koszt dolotu niebagatelny. Z tym błędem samochód jeździł normalnie tylko paliła się kontrolka błędu.
- po 2-3 tygodniach stojąc w korku samochód dodatkowo zgubił jeden cylinder
Pojechałem do nieautoryzowanego serwisu, który specjalizuje się w Skodach i oni ustalili:
- co do dolotu to go rozebrali i okazało się ze nie trzeba go całego wymieniać, to co się popsuło to cięgno, które się poluzowało. Oni je przymocowali + oczywiście nie wymienili żadnego innego czujnika.
- co do niepalenia na cylinder: mokra świeca. Włożyli nową samochód działa.
Łączny koszt naprawy i części 300 PLN, w autoryzowanym 2200 PLN dolot po rabacie 15% ..
6. pomiędzy 90-100 kkm podobna usterka z niepaleniem na jeden cylinder zdarzyła się jeszcze z 4 razy.
Pada 2/3 lub 4 cylinder, świece są mokre, zawsze w korku przy wolnej jeździe.
Ostatnio zmierzyli ciśnienie na cylindrze z zalana świeca i było dużo za niskie.
Po pokręceniu silnikiem ciśnienie wróciło a po wymianie świecy samochód działa.
Jak pisałem wyżej dwa razy stało się tak że po zgaszeniu samochodu kiedy palil na 3 cylindry i odczekaniu raz 10 min a raz na drugi dzień, samochód startował na 3 cylindry ale zaraz potem wskakiwał na 4, znikała kontrolka błędu i jechał normalnie – do następnego razu.
Skontaktowałem się już z cold_damon-em który miał podobny teatr ale jestem ciekaw czy ktoś z Was ma jakąś teorie co tu się dzieje.
Na zakończenie dodam że mechanicy stawiają na nagar co powoduje niedomykanie zaworów na różnych cylindrach, gubienie ciśnienia a więc niedopalania przy wolniejszej jeździe i stąd zalewanie świec.. Rekomendują rozebrać głowice, pooglądać co tam się dzieje i powymieniać i poszlifować co potrzeba..
Nie jestem mechanikiem więc absolutnie nie umiem tego skomentować ale jeśli przyjąć że tak jest to czy mogło to się już dziać przy 60 kkm ?
Sprawdzić kompresje na wszystkich cylindrach.
Jak jest różnica to w pierwszej kolejności głowica do zdjęcia. Wtedy będzie wydać również cylindry o można będzie sprawdzić ewentualnie luzy na pierścieniach.
Głowica do regeneracji.
Przyczyna - nasze paliwo....
Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice
[quote="kecaj"]Sprawdzić kompresje na wszystkich cylindrach.
Jak jest różnica to w pierwszej kolejności głowica do zdjęcia. Wtedy będzie wydać również cylindry o można będzie sprawdzić ewentualnie luzy na pierścieniach.
Głowica do regeneracji.
Ciśnienie bylo niższe na tym z zalana swieca, potem wszedzie rowno.
Pytania dodatkowe:
- gdzie zrobic ta glowice w Poznaniu i jaki moze byc koszt?
- mam 1000km do przeglado przy 100 kkm - co bedzie standardowo podlegac wymianie oprocz oleu i filtrow? Napinasz i rozrzad?
przy takich poradach taniej bedzie wymienić silnik.
więc może przybliż proszę laikowi co byś zrobił na moim miejscu i do którego serwisu pojechał i jak krokowo ustalałbyś co to może być?
co to znaczy diagnostyka drogowa?
przy takich poradach taniej bedzie wymienić silnik.
więc może przybliż proszę laikowi co byś zrobił na moim miejscu i do którego serwisu pojechał i jak krokowo ustalałbyś co to może być?
co to znaczy diagnostyka drogowa?
Diagnostyka podczas jazdy. te silniki miały -maja problemy z pierścieniami zgarniającymi.
Kiedy świece były wymieniane? wszystkie. Cewki? wtryski. sprawdzane?
OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
Zawsze mnie ciekawilo jak mozna odda klientowi auto po naprawie z bledem na desce, w dodatku w ASO :roll: :lol: :lol:
Zglos do centrali Skody i niech oddaja pieniadze.
lucek, co do nagaru mozna spróbować preparatami do czyszczenia dolotu bez demontazu głowicy z doswiadczenia i praktyki wiem że czasami sie udaja "naprawic" bez rozbierania
lucek, tak jak piszę kolega S3 CHRIS, spróbuj najpierw użyć specjalistycznych preparatów do usuwania m. in. nagaru np. Forte ( koszt nie jest jakiś kosmiczny a efekty użycia bywają naprawdę zaskakujące ). Poświęcisz 3 h czasu i może nie będziesz musiał rozbierać silnika.
A co do ilości nagaru w silniku po 100 000 km to uwierz mi jest tego zaskakująco dużo.
BTW. Jak zmieniasz olej i sprawdzasz np. po 1000 km to jak wygląda na bagnecie ( jest czysty, złotawo-żółty, czy raczej mocno ciemny, brunatno-czarny )?
lucek, zdecydowałem się na środki Forte, bo miałem problem z nadmiernym zużyciem oleju (3l/15000 km) i chciałem wyczyścić silnik, bo nasze jednostki połączone z tym gównianym Castrolem mają tendencję do osadzania się nagaru. Po zlaniu szlamu znalazłem w sitku grudki, czyli cel został osiągnięty W moim przypadku zainwestowanie 450 zł na środki Forte to zaoszczędzenie ok. 2000 zł za wymianę w ASO pierścieni, więc mogę polecić Forte. Polecam też wymianę Castrola na inny olej np. Motul, Neste, Statoil. Castrol jest dobry, ale tylko w reklamie
Zastosowałem środki:
Układ zasilania paliwa
wyczyścić układ paliwowy 1 x Forte Fuel System Cleaner i 1 x Forte Petrol Server - wlać do baku i dopełnić go do połowy paliwem
wyczyścić magistralę olejową, dodając 2 x Forte Motor Flush do brudnego oleju przed wymianą (nie przekraczać górnego poziomu oleju na bagnecie). Czyszczenie silnika powinno odbywać się na wolnych obrotach przez 1 godzinę (co 5 min. należy na chwilę podwyższyć obroty do 3,5 tys./min). Następnie wymienić olej (na zalecany przez producenta silnika), wlewając do niego 1 x Forte Top End Treatment
Warto zajrzeć do kolektora dolotowego i przepustnicy, jeżeli są brudne, należy je wyczyścić przy pomocy aerozolu Forte Valve Cleaner
Po oczyszczeniu magistrali należy wykonać jazdę testową na odcinku 30 km z szybkością obrotową w zakresie 3,5 tys. – 4,5 tys.
Do kompletnego oczyszczenia dojdzie po wypaleniu paliwa z baku, nie mniej jednak pierwsze efekty powinny być widoczne wkrótce po wykonaniu jazdy testowej.
Co do czyszczenia układu smarowania to szczególnie w silnikach doładowanych polecam ściągnięcie miski oleju i wyczyszczenie smoka. Jeżeli chodzi o grudki wypływające z olejem, to nie wszystko z miski wypłynie, jeżeli zaklei smok, to nie będzie to na pewno zdrowe dla turbiny.
panowie,
wielkie dzięki za ta sugestie z chemia/Forte itd - sprobowac nie zaszkodzi, tylko musze namierzyc gdzie to kupic
pytania jeszcze mam takie:
1. poniewaz mam komunikat ze za 900km mam przeglad, a chce go zrobic jak zawsze w ASO, czy myslicie ze oni mi te cuda powlewaja a potem zaleja nowym olejem?
2. rozumiem ze tego smoka maja czyscic po tych preparatch?
3. normalnie lalem Mobil1, myslicie zeby zmienic na Motul/inne lepsze?
4. nagar i benzyna: zeby bylo jasne samochod mam od nowosci i zawsze lata na 98 Vpower - widac jakosc jest taka jak wszystkich innych
ad2 zalezy bo sa preparaty które wlewa sie przed wymiana i 30 min pracuje silnik i potem drugi do nowego oleju
ad3 ja jezdze na shell 10w-60 w golfie mk1 tfsi
ad4 to własnie paliwo jak w normalnych silnika nie czysci tych zaworów bo jest wtrysk w cylinder wiec wpływ jakosci paliwa nic do tego nie ma przynajmniej w zakresie pracy zaworów i ich zanieczyszenia
ET 13.064 1/4 mili 2009 Octavia Rs I
ET 13.576 ---->13.3xx---->13.006 1/4 mili Golf I TFSI bY GTO
Cały ten syf ( no powiedzmy większość ) to ewidentnie wina oleju w dolocie. Ostatnio oglądałem u siebie zawory ( 112 tyś km ) i te na pierwszym cylindrze są najczystsze ( ale nie czyste ) a te na czwartym najbardziej zawalone. Dlaczego? Bo odma dochodzi do kolektora dolotowego od prawej strony ( od strony 4 cylindra ) i tam idzie chyba najwięcej oleju; im dalej w lewo ( w stronę pierwszego cylindra ) tym mniej mgiełki olejowej z odmy i czystsze zawory. Po tej inspekcji zacząłem bardzo poważnie myśleć o zainstalowaniu Oil Catch Tanka.
A oto i przypadłość mojego szkodnika:
rocznik 2012, 2.0 CCZA.
Przy przebiegu 90 tys km na zimnym silniku do momentu pełnego zagrzania czuć szarpanie - (coś jak padająca świeca) do około 2krpm, bez różnicy na którym biegu.
Samochód od nowości w jednym ASO, olej Motul zmieniany co 15tys, z jedną dolewką w międzyczasie, głównie jazda w trasie.
Problem zgłoszony na przeglądzie - wymieniono świece, żadnej róznicy, ASO twierdzi że wymyślam.
Kolejny przegląd 120tys, szarpie już tak że mnie to irytuje i nie sposób tego nie zauważyć, ASO... nie potrafią uzyskać takiego efektu, zostawiam auto na noc i będą próbować rano.
Cóż, nie udało się wywołać, wszystko działa poprawnie, na desce na złość check nie chce zaświecić.
Zapraszam na przejażdżkę mistrza warstatu... "nooo panie tak wolno to myśmy nie jechali" karwa przecież mówię że przy wolnym rozpędzaniu do 2krpm, później jest OK...
Pytam: szarpie? "jaaa, szarpie"...
i co to za feler? "a no nie wiemy, ale jak się pan uprzesz to możemy sprawdzać dalej bo na komputerze nic nie wychodzi"
Szczerze powiedziawszy do chromolę takie ASO co ma się uczyć na samochodzie który potrzebny mi jest do pracy.
Powstaje pytanie: czy ogarnia ktoś silniki TSI na śląsku w stopniu wyższym niż wgranie softu?
Starałem się coś znaleźć w Internecie o podobnym przypadku, ale nic konkretnego nie znalazłem.
Komentarz